Στους ελληνικούς δρόμους, αυτοκίνητα και μηχανές είναι οι αδιαμφισβήτητοι κυρίαρχοι του παιχνιδιού, τα λιοντάρια και οι λύκοι των τσιμεντένιων δασών όπου κατοικούμε.
Όμως, η επανάσταση που ίσως αλλάξει αυτή τη συνήθεια έχει ήδη ξεκινήσει από τη Γερμανία, όπου ένας νέος «κυνηγός» αποκτά ολοένα και περισσότερους οπαδούς. Πρόκειται για το ηλεκτρικό ποδήλατο, ή απλούστερα e-bike, που φιλοδοξεί να αντικαταστήσει το αυτοκίνητο ως το δημοφιλέστερο μέσο κυκλοφορίας στις πόλεις.
Ο e-bike είναι ένα ηλεκτροκίνητο ποδήλατο που συνδυάζει το γνωστό μας πετάλι με μία μπαταρία. Η μπαταρία ζυγίζει τέσσερα περίπου κιλά, ρυθμίζεται από ένα εύχρηστο χειριστήριο που βρίσκεται κοντά στις χειρολαβές, είναι αναρτημένη στο πίσω μέρος του ποδηλάτου και έχει διάρκεια ζωής 60 έως 100 χιλιόμετρα, ανάλογα με τη ρύθμιση ταχύτητας που προτιμά ή τη βοήθεια που χρειάζεται ο εκάστοτε αναβάτης.
Τα δίκυκλα δεν παράγουν οικολογικά ζημιογόνα αέρια ενώ οι χρήστες μπορούν είτε να επαναφορτίσουν μία άδεια μπαταρία (χρειάζεται τέσσερις ώρες φόρτισης), είτε να την αντικαταστήσουν. Επιπλέον, τα e-bikes είναι σχεδιασμένα ώστε να επιτρέπουν σε οποιονδήποτε οδηγό να τα χρησιμοποιήσει, ανεξάρτητα από την ηλικία του ή τα ρούχα που φοράει. Μπορείτε επομένως να ποδηλατήσετε έως τη δουλειά με κουστούμι χωρίς να ανησυχείτε ότι θα ιδρώσετε, χάρις την ηλεκτροκίνηση, ή να φορέσετε μία μακριά φούστα χωρίς να φοβάστε ότι θα σκιστεί.
Κι αν κάποιος φανατικός αυτοκινητιστής βιαστεί να αποφανθεί πως το ελαφρώς κλασσικό σχέδιο των e-bikes τα καθιστά κατάλληλα μόνον για υπερήλικες, η απάντηση έρχεται με τη μορφή των δυναμικών mountain bikes και πολλών άλλων ηλεκτρικών ποδηλάτων με φανταχτερά, σύγχρονα σχέδια. Βεβαίως, όποιος θέλει να αγοράσει ένα τέτοιο «σύγχρονο» ποδήλατο θα πρέπει να πληρώσει και το ανάλογο αντίτιμο, καθώς το κόστος τους κυμαίνεται μεταξύ 3.000 και 7.000 ευρώ.
Το κόστος βέβαια δεν αποτελεί εμπόδιο για τη νέα γενιά e-bikers, νεαρών, ανερχόμενων και μοδάτων αστών, που επιθυμούν να αντικαταστήσουν το αυτοκίνητο με ένα εύχρηστο και οικολογικό μεταφορικό μέσο. Επιπλέον, το ηλεκτρικό ποδήλατο επιτρέπει στους αγοραστές του να εξοικονομήσουν χρήματα καθώς δεν χρειάζεται να ξοδεύουν για βενζίνη και υψηλά ασφάλιστρα. Συνολικά, περισσότερα από 200.000 e-bikes πωλούνται στη Γερμανία κάθε χρόνο.
Βεβαίως, τίποτα καινούργιο δεν έρχεται χωρίς τα δικά του προβλήματα. Ενδεικτικά, πολλοί χρήστες παραπονιούνται ότι δεν υπάρχουν ακόμα ασφαλείς χώροι στάθμευσης για τα e-bikes, που λόγω κόστους προτιμώνται από κλέφτες.
Το μέλλον όμως ίσως τελικά να ανήκει στα ποδήλατα. Στην Κολωνία χτίζονται ενοικιαζόμενοι χώροι στάθμευσης για e-bikes ενώ σε Ολλανδία, Ελβετία και Κίνα ήδη κυκλοφορούν δεκάδες εκατομμύρια ηλεκτροκίνητων ποδηλάτων και μηχανών. Και στα δικά μας.
Όμως, η επανάσταση που ίσως αλλάξει αυτή τη συνήθεια έχει ήδη ξεκινήσει από τη Γερμανία, όπου ένας νέος «κυνηγός» αποκτά ολοένα και περισσότερους οπαδούς. Πρόκειται για το ηλεκτρικό ποδήλατο, ή απλούστερα e-bike, που φιλοδοξεί να αντικαταστήσει το αυτοκίνητο ως το δημοφιλέστερο μέσο κυκλοφορίας στις πόλεις.
Ο e-bike είναι ένα ηλεκτροκίνητο ποδήλατο που συνδυάζει το γνωστό μας πετάλι με μία μπαταρία. Η μπαταρία ζυγίζει τέσσερα περίπου κιλά, ρυθμίζεται από ένα εύχρηστο χειριστήριο που βρίσκεται κοντά στις χειρολαβές, είναι αναρτημένη στο πίσω μέρος του ποδηλάτου και έχει διάρκεια ζωής 60 έως 100 χιλιόμετρα, ανάλογα με τη ρύθμιση ταχύτητας που προτιμά ή τη βοήθεια που χρειάζεται ο εκάστοτε αναβάτης.
Τα δίκυκλα δεν παράγουν οικολογικά ζημιογόνα αέρια ενώ οι χρήστες μπορούν είτε να επαναφορτίσουν μία άδεια μπαταρία (χρειάζεται τέσσερις ώρες φόρτισης), είτε να την αντικαταστήσουν. Επιπλέον, τα e-bikes είναι σχεδιασμένα ώστε να επιτρέπουν σε οποιονδήποτε οδηγό να τα χρησιμοποιήσει, ανεξάρτητα από την ηλικία του ή τα ρούχα που φοράει. Μπορείτε επομένως να ποδηλατήσετε έως τη δουλειά με κουστούμι χωρίς να ανησυχείτε ότι θα ιδρώσετε, χάρις την ηλεκτροκίνηση, ή να φορέσετε μία μακριά φούστα χωρίς να φοβάστε ότι θα σκιστεί.
Κι αν κάποιος φανατικός αυτοκινητιστής βιαστεί να αποφανθεί πως το ελαφρώς κλασσικό σχέδιο των e-bikes τα καθιστά κατάλληλα μόνον για υπερήλικες, η απάντηση έρχεται με τη μορφή των δυναμικών mountain bikes και πολλών άλλων ηλεκτρικών ποδηλάτων με φανταχτερά, σύγχρονα σχέδια. Βεβαίως, όποιος θέλει να αγοράσει ένα τέτοιο «σύγχρονο» ποδήλατο θα πρέπει να πληρώσει και το ανάλογο αντίτιμο, καθώς το κόστος τους κυμαίνεται μεταξύ 3.000 και 7.000 ευρώ.
Το κόστος βέβαια δεν αποτελεί εμπόδιο για τη νέα γενιά e-bikers, νεαρών, ανερχόμενων και μοδάτων αστών, που επιθυμούν να αντικαταστήσουν το αυτοκίνητο με ένα εύχρηστο και οικολογικό μεταφορικό μέσο. Επιπλέον, το ηλεκτρικό ποδήλατο επιτρέπει στους αγοραστές του να εξοικονομήσουν χρήματα καθώς δεν χρειάζεται να ξοδεύουν για βενζίνη και υψηλά ασφάλιστρα. Συνολικά, περισσότερα από 200.000 e-bikes πωλούνται στη Γερμανία κάθε χρόνο.
Βεβαίως, τίποτα καινούργιο δεν έρχεται χωρίς τα δικά του προβλήματα. Ενδεικτικά, πολλοί χρήστες παραπονιούνται ότι δεν υπάρχουν ακόμα ασφαλείς χώροι στάθμευσης για τα e-bikes, που λόγω κόστους προτιμώνται από κλέφτες.
Το μέλλον όμως ίσως τελικά να ανήκει στα ποδήλατα. Στην Κολωνία χτίζονται ενοικιαζόμενοι χώροι στάθμευσης για e-bikes ενώ σε Ολλανδία, Ελβετία και Κίνα ήδη κυκλοφορούν δεκάδες εκατομμύρια ηλεκτροκίνητων ποδηλάτων και μηχανών. Και στα δικά μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΔΕΝ ΒΡΊΖΟΥΜΕ Ή ΠΡΟΣΒΆΛΟΥΜΕ,ΑΛΛΙΩΣ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ ΑΜΕΣΩΣ