Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2011

Μαμά, πέρασαν δύο χρόνια για να περάσω μάθημα…

Θυμάμαι έντονα την Τρίτη λυκείου. Από την αρχή της, έως την έξοδο μου από το τελευταίο
 μάθημα. Κι όταν λέω αρχή, δεν εννοώ τις 10 του Σεπτέμβρη αλλά τον Ιούνιο, μόλις τελείωσα την Δευτέρα- τότε που ξεκίνησα τα φροντιστήρια (Ελλαδάρα μου, αθάνατη) και το διάβασμα της τρίτης.

Θυμάμαι πολύ έντονα το...
άγχος που είχα και πριν από αυτή. Όταν έχεις μεγαλύτερο αδερφό, και αριστεύει στις Πανελλήνιες έχεις ένα άγχος παραπάνω. Θες η κοινωνική κατακραυγή (θείες, κουμπάροι, κουτσομπόληδες γείτονες) θες οι ίδιοι καθηγητές που δεν ξεχνούν την επιτυχία του μεγαλύτερου, και σε αντιμετωπίζουν σαν να είσαι αυτός,  ίσως και η πίεση απ’τους ίδιους τους γονείς, που περιμένουν –ΝΟΜΙΖΕΙΣ δλδ- ένα αντίστοιχο αποτέλεσμα…
Βέβαια, στην δική μου περίπτωση, δεν ήταν παρά ένα προσωπικό στοίχημα. Ένας στόχος αυστηρά δικός μου…

Και τα πήγα καλά…

Με θυμάμαι να διαβάζω κάθε μέρα λίγες ώρες. Φορτωμένο πρόγραμμα, tonotil για πρωινό, τον Nescafe των 100 για την εβδομάδα, πολλά χαρτιά με λυμένες ασκήσεις μαθηματικών και φυσικής και 3,4 bic στυλό άδεια κάθε μήνα. Λίγος ύπνος, και γενικότερα ένα έτος που πιο πολύ θυμίζει στέλεχος πολυεθνικής που παλεύει για την προαγωγή παρά τη ζωή ενός 17χρονου παιδιού…

Και ήρθαν οι εξετάσεις, και ήμουν και χαλαρός σε αυτές και τα πήγα και πολύ καλά! Πέρασα στην σχολή που ήθελα-νόμιζα δλδ, αφού πλήρη άγνοια για όλες είχα- και έφυγα ένα ωραίο πρωινό του αυγούστου μόλις βγήκαν οι βάσεις, για την Αθήνα όπου και πέρασα, να βρώ ένα διαμέρισμα και τα σχετικά…

Θα ήθελα εδώ να κάνω μία ανασκόπηση εμού, και των χαρακτηριστικών μου, όσο πιο αντικειμενικά γίνεται. Άλλωστε, ούτε κοπλιμέντα γυρεύω ούτε εύσημα. Μονάχα να τονίσω την προσωπική μου αυτοκαταστροφή για την οποία εγώ αλλά και μόνον εγώ, Δεν φταίω…

Έχω ότι περάσει μια δύσκολη χρονιά, έχω επιτύχει στις Πανελλήνιες Εξετάσεις, στις οποιές αντικειμενικά (και παγκόσμια) το επίπεδο είναι ιδιαίτερα υψηλό, και είμαι έτοιμος για το παραπάνω.

Και κάπου εδώ ξεκινάει μία άγνωστη πρακτικά λέξη για μένα…Η Ελευθερία! (και το ζόρι της)

Μένω μόνος μου, είμαι υπεύθυνος για το διαμέρισμα μου, από το συγύρισμα αυτού έως την πληρωμή των λογαριασμών του. Μπορεί να μην είχα ποτέ τον κέρβερο να μου υποδεικνύει πρόγραμμα, αλλά ελεύθερος ων άρχισα να τεμπελιάζω…
Ελάχιστη παρακολούθηση μαθημάτων, ακόμη κι αν αυτά τα βρίσκω ενδιαφέροντα, ανώμαλο ωράριο, και γενικότερα το προφίλ του φοιτητή φάντασμα, που ακόμη και στις εξεταστικές βαριέται να πάει.

Καμιά φορά το βαριέμαι κρύβει κάτι άλλο…

Περνάει το πρώτο εξάμηνο, και βρίσκομαι να έχω περάσει μόνο τα αγγλικά, κι αυτό χωρίς φυσικά διάβασμα. Είχα, βλέπετε, πάρει και ένα proficiency στα 16 μου (άσχετο εάν λίγα χρόνια μετά, δεν είμαι βέβαιος ούτε πως αυτό γράφεται).
Έρχεται το δεύτερο εξάμηνο, συνεχίζω τη ζωή μου στην αθήνα έχοντας ξεχάσει γιατί ήρθα εδώ, και ψάχνοντας για δουλειά. Ανέκαθεν είχα την υποστήριξη των γονέων μου, αλλά μερικά ψιλά ακόμη είναι πάντα ευπρόσδεκτα για Σημαντικά πράγματα όπως σφηνάκια στο Villa, ένα πανάκριβο κινητό, και μπλουζάκια των 120 ευρώ. Όταν επιστρέφεις μετά την δουλειά, και νιώθεις κούραση, υπάρχει και ένα άλλο συναίσθημα. Είναι το συναίσθημα της παραγωγικότητας. Πως κάτι προσφέρεις στην κοινωνία. Και αυτό σε συνδυασμό με την σωματική και πνευματική κούραση της δουλειάς φέρνει την «φωνούλα» μέσα σου που σε ωθεί στο να κοιμηθείς αντί να διαβάσεις για την εξεταστική. Γλυκαίνει τα όνειρα, και καταστρέφει το πτυχίο…

Συνάμα έρχονται και οι παρέες.

Βόλτες ατελείωτες, άραγμα έως ότου ξημερώσει στο σπίτι, πιώματα, μαλακίες με τους φίλους, γκομενίτσες και λοιπά…

Και περνάει και το δεύτερο εξάμηνο…

Και κάπως έτσι, περνάει και το δεύτερο έτος…

Και αρχίζω και αναρωτιέμαι... Γιατί ;

Γιατί έχασα το μέτρο, και παράτησα τόσο πολύ το Γαμωπανεπιστήμιο ; βάσει των βαθμών μου και τις στοιχειώδους ευφυΐας μου θα’πρεπε μέσα σε λίγες μόνο μέρες, να μπορώ να «καθαρίζω» μαθήματα για την σχολή, και χωρίς αυτό να σημαίνει πως χάνω την Πολυπόθητη Φοιτητική Ζωή – μάρκετινγκ κι αυτό- να τελειώνω γρήγορα και με βαθμό την σχολή μου. Γιατί να παλεύω για να γράψω ένα 6αράκι ; εγώ που στα μαθηματικά κατεύθυνσης, το πιο δύσκολο μάθημα του σχολείου σχεδόν αρίστευσα!

Τόσο πολύ μπούχτισα από τις Πανελλήνιες λοιπόν ; συνηθίζω να κατηγορώ τον εαυτό μου, για τα ‘λάθη’ μου, αλλά βλέπω πως δεν είμαι ο μόνος. Οι περισσότεροι από τους όμοιους μου που έχω γνωρίσει, ήταν μαθητές του 19 , και παλεύουν για να περάσουν ένα μάθημα. Εύκολη αντιμετώπιση της πίεσης τότε, αλλά δυσκολία τώρα, στα εύκολα…

Και μου περνά αυτή η τρελή ιδέα… Μήπως οι Πανελλήνιες με κατέστρεψαν ;
http://ntaksi.blogspot.com/

10 σχόλια:

  1. den 3erw an 8a se voh8hsei h an 8a se parhgorhsei auto pou 8a sou pw.. alla htan san na diavazw thn autoviografia mou.. to mono diaforetiko einai oti eimai ths 8ewthtikhs kateu8unshs kai oti paroti foithtria sthn a8hna menw me tous goneis mou.. oute kan auth thn eleu8eria den exw.. kai paw apo to kako sto xeirotero.. kai na pou perasan hdh ta 3 xronia kai twra prospa8w na mazepsw ta asumazeuta!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. γιατι στις πανελληνιες δεν εξυνες ρε φιλε. Οτι δινεις παιρνεις σ αυτη τη ζωη.
    Ποτε δεν ειναι αργά πάντως!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Panta enas anonumos tha vgalei ligi kakia telika.tespa
    Se katannoo apoluta!! Kai go etsi trela stin 3i alla se antithesi me sena 1,2o etos de xrostao tpt... tora sto pou tha bo sto 5o blepo 20 mathimata pou me xairetoun (ithela kai tis doulitses m kai t paragogikotita opos eipes kai to erasmus m kai tis aneksartiseies) kai kapou tora niotho mia kourasi gia o,tidipote kai pistepse auti ti stigmi diabazo giati dino 2 mathimata methaurio xoris kamia oreksi gia tpt. Giati tote fantazomastan oti px to na kaneis statiki einai uperoxo eno tora sou diourgei ena kobo sto stomaxi?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. pisteuw pws oi panellhnies einai ena polu adiko susthma, oi perissoteroi oi opoioi prospa8oun sklhra dn pairnoun panta auto pou tous aksizei..alla ap oti katalavainw k esu dn parasur8hkes apo thn foititikh zwh ?? einai gnwsto pws t ma8hmata twn panellhniwn einai teleiws asxeta me t ma8hmata tis sxolhs , mhpws sugkrineis anomoia pragmata ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. και μεις δωσαμε πανελλαδικες αλλα δεν παρατησαμε τη σχολη μετα.. σορρυ κι ολας αλλα και γω προσπαθω να περασω τα κωλομαθηματα και αρκετα ειναι με την φοιτητικη σταθερα, το 5 και χαιρομουν κι ολας γιατι βαθμοι σε μας τουλαχιστον δεν μπαινουν!

    οποτε ολα ειναι θεμα προσπαθειας. Απογοητευεσαι που δεν παιρνας οταν αξιζεις και αδικησε, σου τη δινει η ανεξελεκτη υλη και οι καθηγητες που ειναι ο,τι ναναι, αλλα παιρνεις ανασα και προχωρας.. και ο Θεος βοηθος... Εχεις ακομη 2 χρονια παντως..! πανω τους!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. file etsi einai... Kata th gnwmh mou h "piesh" sta mathitika xronia sunhthws fernei thn katrakula sta "foithtika"
    Egw proswpika pou hmoun enas mathhths tou 14-15 sto sxoleio kai frontisthrio ekana mono sthn trith lukeiou apo to telos septemvrh kai meta, egrapsa arketa kala stis panellhnies, perasa sth sxolh pou ithela kai ola wraia k kala! Oute niwthw na mou leipoun voltes klp etsi wste na ta parataw ola kai na palevw g mathimata. Ta lew auta giati thewrw peritta eidika ta kalokairina mathimata alla kai tis upervoles sto gumnasio/lukeio tupou 12-16 wres/vdomada frontisthria apo thn prwth lukeiou sthn kaluterh periptwsh kai diavasma olh mera, agxos les kai exeis mia kai monadikh eukeria na grapseis kala stis panellhnies klp

    Kathe pragma sthn wra tou. Den xreiazetai na exeis meso oro sto gumnasio kai sthn 1h k 2a lukeiou oute 19 kai 8 oute 19 kai 2 pou leei o logos. Antithetws prepei na pernas kala etsi wste na mhn s leipei tpt kai na euxaristiesai ta xronia sou kai thn anemelia tous.

    Filika

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. επιτέλους που κάποιος το διατύπωσε και γραπτως.επιτέλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. nai oi panellinies ftaine pou to endiaferon epikentro8ike sto pos 8a apoktiseis to 120 euro mplouzaki..oti na nai.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. synxaritiria poli oreoto arthro sou biwnw ki egw arketa apo osa ethikses parola auta pisteuw pws gia auto to logo tha prepei na dinetai sti genia mas h dynatotha na apofoita apo ti sxolh parapanw apo 6 xronia pou orizei to kainourgio nomosxedio o aiwnios foithths den trwh theseis eisaktewn oute kostizei tpt ola auta einai provokatsia toulaxiston sti genia mas prepei na yparxei mia epioikia apo ekeinous pou den mas afisan na xaroume ta wraiotera xronia tis zwhs mas parola auta thewrw tis panellinies adiavlito systhma eksetasewn (oxi swsto adiavlito)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. kat arxas apsogo apla.an prostheta kai to oti exw xalasei kai koinwnika tha htan san na diavazw arthro g mena ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΔΕΝ ΒΡΊΖΟΥΜΕ Ή ΠΡΟΣΒΆΛΟΥΜΕ,ΑΛΛΙΩΣ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ ΑΜΕΣΩΣ