Έρευνα που παρουσιάστηκε την Δευτέρα, στην συνάντηση της Νευρολογικής Εταιρείας του Σικάγο, δείχνει ότι η εγκεφαλική δραστηριότητα
ενηλίκων, που δεν χρησιμοποιούσαν σχεδόν καθόλου το ίντερνετ, αλλάζει σημαντικά μετά από μόνο μία εβδομάδα χρήσης. Η χρήση του διαδικτύου μπορεί να κινητοποιήσει τη νευρική λειτουργία και ίσως να ενισχύσει την εγκεφαλική λειτουργία και την δυνατότητα μάθησης σε προχωρημένης ηλικίας ενήλικους.Όσο ο εγκέφαλος γερνάει, συμβαίνουν διάφορες δομικές και λειτουργικές μεταβολές, όπως η ατροφία, η μείωση της δραστηριότητας των κυττάρων που ...
μπορούν να επηρεάσουν την... δυνατότητα μάθησης.Συγκεκριμένα, η ερευνητική ομάδα του UCLA δούλεψε με μία ομάδα εικοσιτεσσάρων νευρολογικά υγιών εθελοντών οι οποίοι ήταν μεταξύ 55 και 78 ετών. Πριν από τη μελέτη, οι μισοί από τους συμμετέχοντες χρησιμοποιούσαν το ίντερνετ καθημερινά ενώ οι άλλοι μισοί είχαν πολύ μικρή εξοικείωση με το μέσο.
Η ηλικία, το μορφωτικό επίπεδο και το φύλο ήταν όμοιο μεταξύ των δύο ομάδων.Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε είναι αυτή της Απεικόνισης Λειτουργικού Μαγνητικού Συντονισμού. Δηλαδή, ενώ οι συμμετέχοντες δούλευαν στο διαδίκτυο, καταγράφονταν οι μεταβολές στο εγκεφαλικό κύκλωμα. Με αυτήν την μέθοδο, γίνεται δυνατή η μέτρηση της κυκλοφορίας του αίματος κατά τη διάρκεια μίας γνωστικής δραστηριότητας.
Μετά την εγκεφαλική ανίχνευση, οι εθελοντές γύρισαν σπίτι τους και έκαναν έρευνα μέσω διαδικτύου για μία ώρα την ημέρα επί 7 ημέρες σε διάστημα δύο εβδομάδων. Στη συνέχεια, υποβλήθηκαν για δεύτερη φορά στη «διαδικασία της εγκεφαλικής ανίχνευσης» αλλά με διαφορετικά θέματα προς αναζήτηση στο διαδίκτυο.Έτσι, αποδείχθηκε ότι οι συμμετέχοντες με μικρή διαδικτυακή εμπειρία, κατά την πρώτη ανίχνευση έδειξαν εγκεφαλική δραστηριότητα στις περιοχές που ελέγχουν την ομιλία, την ανάγνωση, τη μνήμη και τις οπτικές λειτουργίες.
Κατά τη δεύτερη μέτρηση, παρατηρήθηκε η ενεργοποίηση των παραπάνω πεδίων αλλά και η δραστηριοποίηση των περιοχών του εγκεφάλου που είναι σημαντικές για τις λειτουργίες της μνήμης και της λήψης αποφάσεων. Συνεπώς, οι συμμετέχοντες που δούλεψαν για πρώτη φορά συστηματικά μέσω διαδικτύου παρουσίασαν παρόμοιες εγκεφαλικές λειτουργίες με αυτές των μόνιμων χρηστών.Σύμφωνα με την Teena D. Moody, συγγραφέα της μελέτης, όταν πραγματοποιείται μια ερευνητική δραστηριότητα μέσω διαδικτύου, η ικανότητα να συγκρατούνται οι σημαντικές πληροφορίες στην μνήμη και να εξάγονται τα σημαντικότερα σημεία από γραφήματα και κείμενα είναι αυξημένη.
Προηγούμενη έρευνα του UCLA είχε δείξει ότι η δημιουργική χρήση του διαδικτύου, διπλασίασε την λειτουργία του εγκεφάλου σε ανθρώπους ηλικίας άνω των 55 ετών με προηγούμενη εμπειρία σε σχέση με αυτούς που δεν είχαν καμία. Όμως, τα νέα ευρήματα δείχνουν ότι δεν χρειάζονται παρά μόνο λίγες ημέρες ενασχόλησης για να φτάσει κάποιος τα επίπεδα εγκεφαλικής δραστηριότητας των έμπειρων.Ακόμη δεν έχουν πραγματοποιηθεί μελέτες σε σχέση με την επίδραση του διαδικτύου στους νέους χρήστες έτσι ώστε να ταυτοποιηθούν ποιες δραστηριότητες μέσω του δικτύου βοηθούν στο να ενεργοποιηθούν οι εγκεφαλικές λειτουργίες.
μπορούν να επηρεάσουν την... δυνατότητα μάθησης.Συγκεκριμένα, η ερευνητική ομάδα του UCLA δούλεψε με μία ομάδα εικοσιτεσσάρων νευρολογικά υγιών εθελοντών οι οποίοι ήταν μεταξύ 55 και 78 ετών. Πριν από τη μελέτη, οι μισοί από τους συμμετέχοντες χρησιμοποιούσαν το ίντερνετ καθημερινά ενώ οι άλλοι μισοί είχαν πολύ μικρή εξοικείωση με το μέσο.
Η ηλικία, το μορφωτικό επίπεδο και το φύλο ήταν όμοιο μεταξύ των δύο ομάδων.Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε είναι αυτή της Απεικόνισης Λειτουργικού Μαγνητικού Συντονισμού. Δηλαδή, ενώ οι συμμετέχοντες δούλευαν στο διαδίκτυο, καταγράφονταν οι μεταβολές στο εγκεφαλικό κύκλωμα. Με αυτήν την μέθοδο, γίνεται δυνατή η μέτρηση της κυκλοφορίας του αίματος κατά τη διάρκεια μίας γνωστικής δραστηριότητας.
Μετά την εγκεφαλική ανίχνευση, οι εθελοντές γύρισαν σπίτι τους και έκαναν έρευνα μέσω διαδικτύου για μία ώρα την ημέρα επί 7 ημέρες σε διάστημα δύο εβδομάδων. Στη συνέχεια, υποβλήθηκαν για δεύτερη φορά στη «διαδικασία της εγκεφαλικής ανίχνευσης» αλλά με διαφορετικά θέματα προς αναζήτηση στο διαδίκτυο.Έτσι, αποδείχθηκε ότι οι συμμετέχοντες με μικρή διαδικτυακή εμπειρία, κατά την πρώτη ανίχνευση έδειξαν εγκεφαλική δραστηριότητα στις περιοχές που ελέγχουν την ομιλία, την ανάγνωση, τη μνήμη και τις οπτικές λειτουργίες.
Κατά τη δεύτερη μέτρηση, παρατηρήθηκε η ενεργοποίηση των παραπάνω πεδίων αλλά και η δραστηριοποίηση των περιοχών του εγκεφάλου που είναι σημαντικές για τις λειτουργίες της μνήμης και της λήψης αποφάσεων. Συνεπώς, οι συμμετέχοντες που δούλεψαν για πρώτη φορά συστηματικά μέσω διαδικτύου παρουσίασαν παρόμοιες εγκεφαλικές λειτουργίες με αυτές των μόνιμων χρηστών.Σύμφωνα με την Teena D. Moody, συγγραφέα της μελέτης, όταν πραγματοποιείται μια ερευνητική δραστηριότητα μέσω διαδικτύου, η ικανότητα να συγκρατούνται οι σημαντικές πληροφορίες στην μνήμη και να εξάγονται τα σημαντικότερα σημεία από γραφήματα και κείμενα είναι αυξημένη.
Προηγούμενη έρευνα του UCLA είχε δείξει ότι η δημιουργική χρήση του διαδικτύου, διπλασίασε την λειτουργία του εγκεφάλου σε ανθρώπους ηλικίας άνω των 55 ετών με προηγούμενη εμπειρία σε σχέση με αυτούς που δεν είχαν καμία. Όμως, τα νέα ευρήματα δείχνουν ότι δεν χρειάζονται παρά μόνο λίγες ημέρες ενασχόλησης για να φτάσει κάποιος τα επίπεδα εγκεφαλικής δραστηριότητας των έμπειρων.Ακόμη δεν έχουν πραγματοποιηθεί μελέτες σε σχέση με την επίδραση του διαδικτύου στους νέους χρήστες έτσι ώστε να ταυτοποιηθούν ποιες δραστηριότητες μέσω του δικτύου βοηθούν στο να ενεργοποιηθούν οι εγκεφαλικές λειτουργίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΔΕΝ ΒΡΊΖΟΥΜΕ Ή ΠΡΟΣΒΆΛΟΥΜΕ,ΑΛΛΙΩΣ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ ΑΜΕΣΩΣ