Ανοχύρωτοι απέναντι στο «κακόβουλο» λογισμικό εμφανίζονται οι χρήστες «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων, στη Μ.Βρετανία.
Kαλά «μεταμφιεσμένες» app-δούρειοι ίπποι προκαλούν υπέρογκες χρεώσεις, χωρίς μάλιστα να προκαλούν υποψίες στους συνδρομητές πριν λάβουν το φουσκωμένο λογαριασμό κινητής τηλεφωνίας. Εντούτοις, ο φορέας προστασίας στη χώρα έχει κάτι να προτείνει.
Η ανακοίνωση έγινε από τον οργανισμό Get Safe On Line που συστάθηκε στη Μ.Βρετανία με τη συμμετοχή του κράτους, της αστυνομίας αλλά και της αγοράς. To εξαιρετικά δημοφιλές Android αποδεικνύεται Νο1 στόχος των επιθέσεων, χωρίς ωστόσο να εμφανίζονται προστατευμένοι χρήστες iPhone και Blackberry.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι λεγόμενες malware app, διαθέσιμες από διάφορες πηγές και όχι απαραίτητα από το Android Market, εμφανίζονται ως δωρεάν εκδόσεις δημοφιλών παιχνιδιών, ως δωρεάν επίπεδα παιχνιδιού ή άλλο φαινομενικά έγκυρο λογισμικό ή, ακόμα χειρότερα, ως λογισμικό προστασίας από ιούς και malware.
Εντούτοις, εάν ο χρήστης ξεγελαστεί και προχωρήσει σε λήψη και εγκατάσταση, κατορθώνουν να στέλνουν μηνύματα σε υπηρεσίες με αυξημένη χρέωση. Ο συνδρομητής δεν αντιλαμβάνεται ότι το τηλέφωνό του έχει μολυνθεί, παρά μόνο όταν λάβει τον λογαριασμό κινητής τηλεφωνίας, επισημαίνει το Get Safe Online..
Η προειδοποίηση αποκτά ιδιαίτερη σημασία δεδομένου ότι έρευνα του ίδιου οργανισμού στη Μ.Βρετανία δείχνει ότι το 17% των χρηστών smartphone με Android διεκπεραιώνουν οικονομικές συναλλαγές από το κινητό τους τηλέφωνο (πρόσβαση σε τραπεζικές υπηρεσίες).
Πως θα προστατευτείτε
Η βρετανική ομάδα συνιστά στους χρήστες να εγκαθιστούν λογισμικό προστασίας από γνωστούς κατασκευαστές, όπως η Trend Micro, η Symantec, η AVG και άλλους. Εκτός από το αυτονόητο όμως, προτείνουν στους χρήστες:
• Πριν κατεβάσετε μια app, αναζητήστε στο Διαδίκτυο πληροφόρηση με λέξεις-κλειδιά το όνομα της και αυτό του εμφανιζόμενου ως developer της εφαρμογής.
• Διαβάστε τα σχόλια χρηστών για την app και παρατηρήστε τη βαθμολογία της (rating).
• Αναγνωρίστε τα συμπτώματα, τυχόν ασυνήθιστη λειτουργία του τηλεφώνου σας. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, εάν παρατηρήσετε ότι εξαντλείται ταχύτερα η μπαταρία, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι υπάρχει ασυνήθιστη δραστηριότητα στο παρασκήνιο (η οποία καταναλώνει ενέργεια).
• Ελέγχετε συχνά το λογαριασμό σας online, πιο συχνά από μια φορά το μήνα ώστε να διαπιστώσετε έγκαιρα μη δικαιολογημένες χρεώσεις.
Εάν πράγματι, δείτε ανεξήγητη χρέωση επικοινωνήστε αφενός με την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, αφετέρου με την αρμόδια Αρχή.
Τι γίνεται στην Ελλάδα
Οι συστάσεις αυτές αφορούν όλους τους χρήστες smartphone. Στην Ελλάδα, αρμόδια Αρχή είναι η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.
• Κάντε καταγγελία στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων
Μάλιστα, πριν από έναν χρόνο η ανεξάρτητη Αρχή τροποποίησε τον σχετικό κανονισμό και όρισε μεταξύ άλλων ότι:
• Τα δίκτυα επικοινωνιών είναι υποχρεωμένα να ικανοποιήσουν το αίτημα των πελατών τους να θέσουν φραγή στην πρόσβασή τους σε όλες τις υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης γενικά ή σε συγκεκριμένες αριθμοδοτικές σειρές.
• Φραγή όμως τίθεται και στις χρεώσεις: το μηνιαίο κόστος μιας συγκεκριμένης υπηρεσίας με συνδρομή για έναν καταναλωτή δεν μπορεί να ξεπερνάει τα 20 ευρώ. Όταν με την εγγραφή του καταναλωτή σε νέα υπηρεσία πολυμεσικής πληροφόρησης η συνολική μηνιαία αξία των συνδρομών του στον πάροχο των υπηρεσιών αυτών πρόκειται να υπερβεί τα 20 ευρώ, θα λαμβάνει ατελώς ενημερωτικό μήνυμα και θα ζητείται η ρητή συγκατάθεσή του.
• Φρένο στις υπέρογκες χρεώσεις
tech.in.gr
Kαλά «μεταμφιεσμένες» app-δούρειοι ίπποι προκαλούν υπέρογκες χρεώσεις, χωρίς μάλιστα να προκαλούν υποψίες στους συνδρομητές πριν λάβουν το φουσκωμένο λογαριασμό κινητής τηλεφωνίας. Εντούτοις, ο φορέας προστασίας στη χώρα έχει κάτι να προτείνει.
Η ανακοίνωση έγινε από τον οργανισμό Get Safe On Line που συστάθηκε στη Μ.Βρετανία με τη συμμετοχή του κράτους, της αστυνομίας αλλά και της αγοράς. To εξαιρετικά δημοφιλές Android αποδεικνύεται Νο1 στόχος των επιθέσεων, χωρίς ωστόσο να εμφανίζονται προστατευμένοι χρήστες iPhone και Blackberry.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι λεγόμενες malware app, διαθέσιμες από διάφορες πηγές και όχι απαραίτητα από το Android Market, εμφανίζονται ως δωρεάν εκδόσεις δημοφιλών παιχνιδιών, ως δωρεάν επίπεδα παιχνιδιού ή άλλο φαινομενικά έγκυρο λογισμικό ή, ακόμα χειρότερα, ως λογισμικό προστασίας από ιούς και malware.
Εντούτοις, εάν ο χρήστης ξεγελαστεί και προχωρήσει σε λήψη και εγκατάσταση, κατορθώνουν να στέλνουν μηνύματα σε υπηρεσίες με αυξημένη χρέωση. Ο συνδρομητής δεν αντιλαμβάνεται ότι το τηλέφωνό του έχει μολυνθεί, παρά μόνο όταν λάβει τον λογαριασμό κινητής τηλεφωνίας, επισημαίνει το Get Safe Online..
Η προειδοποίηση αποκτά ιδιαίτερη σημασία δεδομένου ότι έρευνα του ίδιου οργανισμού στη Μ.Βρετανία δείχνει ότι το 17% των χρηστών smartphone με Android διεκπεραιώνουν οικονομικές συναλλαγές από το κινητό τους τηλέφωνο (πρόσβαση σε τραπεζικές υπηρεσίες).
Πως θα προστατευτείτε
Η βρετανική ομάδα συνιστά στους χρήστες να εγκαθιστούν λογισμικό προστασίας από γνωστούς κατασκευαστές, όπως η Trend Micro, η Symantec, η AVG και άλλους. Εκτός από το αυτονόητο όμως, προτείνουν στους χρήστες:
• Πριν κατεβάσετε μια app, αναζητήστε στο Διαδίκτυο πληροφόρηση με λέξεις-κλειδιά το όνομα της και αυτό του εμφανιζόμενου ως developer της εφαρμογής.
• Διαβάστε τα σχόλια χρηστών για την app και παρατηρήστε τη βαθμολογία της (rating).
• Αναγνωρίστε τα συμπτώματα, τυχόν ασυνήθιστη λειτουργία του τηλεφώνου σας. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, εάν παρατηρήσετε ότι εξαντλείται ταχύτερα η μπαταρία, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι υπάρχει ασυνήθιστη δραστηριότητα στο παρασκήνιο (η οποία καταναλώνει ενέργεια).
• Ελέγχετε συχνά το λογαριασμό σας online, πιο συχνά από μια φορά το μήνα ώστε να διαπιστώσετε έγκαιρα μη δικαιολογημένες χρεώσεις.
Εάν πράγματι, δείτε ανεξήγητη χρέωση επικοινωνήστε αφενός με την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, αφετέρου με την αρμόδια Αρχή.
Τι γίνεται στην Ελλάδα
Οι συστάσεις αυτές αφορούν όλους τους χρήστες smartphone. Στην Ελλάδα, αρμόδια Αρχή είναι η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.
• Κάντε καταγγελία στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων
Μάλιστα, πριν από έναν χρόνο η ανεξάρτητη Αρχή τροποποίησε τον σχετικό κανονισμό και όρισε μεταξύ άλλων ότι:
• Τα δίκτυα επικοινωνιών είναι υποχρεωμένα να ικανοποιήσουν το αίτημα των πελατών τους να θέσουν φραγή στην πρόσβασή τους σε όλες τις υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης γενικά ή σε συγκεκριμένες αριθμοδοτικές σειρές.
• Φραγή όμως τίθεται και στις χρεώσεις: το μηνιαίο κόστος μιας συγκεκριμένης υπηρεσίας με συνδρομή για έναν καταναλωτή δεν μπορεί να ξεπερνάει τα 20 ευρώ. Όταν με την εγγραφή του καταναλωτή σε νέα υπηρεσία πολυμεσικής πληροφόρησης η συνολική μηνιαία αξία των συνδρομών του στον πάροχο των υπηρεσιών αυτών πρόκειται να υπερβεί τα 20 ευρώ, θα λαμβάνει ατελώς ενημερωτικό μήνυμα και θα ζητείται η ρητή συγκατάθεσή του.
• Φρένο στις υπέρογκες χρεώσεις
tech.in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΔΕΝ ΒΡΊΖΟΥΜΕ Ή ΠΡΟΣΒΆΛΟΥΜΕ,ΑΛΛΙΩΣ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ ΑΜΕΣΩΣ