Τρίτη 17 Μαΐου 2011

Το 2014 θα πέσει η πρώτη καρό σημαία


Τη δική της πίστα αγώνων Φόρμουλα 1 θα έχει αποκτήσει η χώρα μας σε περίπου 3 χρόνια, στη Χαλανδρίτσα Αχαΐας, μια επένδυση που αναμένεται να αλλάξει άρδην την εικόνα της δυτικής Ελλάδας και ταυτόχρονα να καταστήσει τη χώρα μας έναν δημοφιλή προορισμό για τους λάτρες του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Η επένδυση, ύψους 94,6 εκατ. ευρώ, πήρε το «πράσινο φως» από την κυβέρνηση, δίνοντας την εκκίνηση για τη δημιουργία μιας πίστας που θα έχει πολλαπλά οφέλη τόσο για την τοπική κοινωνία όσο και για όλη τη χώρα.

Μια ιδέα που άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά πριν από 16 χρόνια, οπότε και ιδρύθηκε ο θεσμικός φορέας για την ανάπτυξη και την υλοποίηση της επένδυσης. Η αρχαία ρήση «ο επιμένων νικά» θα μπορούσε να απεικονίσει την επιμονή και την υπομονή των ανθρώπων που κατέβαλαν πολύχρονη προσπάθεια, προκειμένου να μπει στην τελική ευθεία η δημιουργία της πρώτης ελληνικής πίστας για αγώνες F1, Superbike και καρτ. Σημειώνεται ότι, από το σύνολο της επένδυσης, η επιχορήγηση που θα λάβει το έργο είναι σε ποσοστό 30,5%, δηλαδή 28,92 εκατ. ευρώ.

Χρονοδιάγραμμα

Η πρώτη καρό σημαία αναμένεται να... πέσει σε περίπου 3 χρόνια από σήμερα, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της πίστας, αλλά και των παράπλευρων κτιρίων που περιλαμβάνονται στο σχέδιο.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τη μελέτη, προβλέπεται η δημιουργία πίστας αγώνων διεθνών προδιαγραφών και όλων των υποστηρικτικών κτιρίων και εγκαταστάσεων για τη λειτουργία της επένδυσης. Η πίστα θα έχει συνολικό μήκος 4.880 μέτρα και πλάτος 15 μέτρα, ενώ η κύρια ευθεία θα έχει μήκος 904 μέτρα. Ο χώρος μπορεί να φιλοξενήσει αγώνες και άλλων κατηγοριών, καθώς και να χρησιμοποιηθεί για διοργάνωση εκδηλώσεων.

Το επενδυτικό σχέδιο πρόκειται να αναπτυχθεί σε έκταση συνολικής επιφάνειας 928 στρεμμάτων, κάτω από την επαρχιακή οδό Χαλανδρίτσας - Βαλμαντούρας, στην οποία θα εγκατασταθεί το υπό δημιουργία αυτοκινητοδρόμιο, που θα απέχει 20 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Πάτρας.
Φορέας της επένδυσης είναι η εταιρεία Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε. Η μετοχική σύνθεση του φορέα αποτελείται συνολικά από 411 μετόχους, φυσικά και νομικά πρόσωπα, εκ των οποίων η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ο δήμος Πατρέων, το Επιμελητήριο Αχαΐας, ο δήμος Φαρρών, η ΤΕΔΚ Αχαΐας, η Αχαϊκή Συνεταιριστική Τράπεζα κ.ά.

Βασικός μέτοχος του φορέα της επένδυσης είναι η επιχείρηση Ανώνυμη Επενδυτική Τεχνική Τουριστική και Διαχειριστική Εταιρεία Αυτοκινητοδρομίου Πατρών, με διακριτικό τίτλο «Ελληνικό Αυτοκινητοδρόμιο».

Ο φορέας της επένδυσης έχει λάβει όλες τις απαραίτητες άδειες, όπως είναι η έγκριση περιβαλλοντικών όρων, αρχιτεκτονικής μελέτης, σκοπιμότητας και καταλληλότητας οικοπέδου, προκειμένου να υλοποιήσει την επένδυση.

Με την ολοκλήρωση του έργου, προβλέπεται να δημιουργηθούν περίπου 500 νέες θέσεις εργασίας και σημαντικά οφέλη για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αρχικός σχεδιασμός της πίστας έγινε από τον Τζόρτζιο Μπέγκελα Μπαρτόλι, τεχνικό διευθυντή της πίστας Φόρμουλα 1 στη Μόντσα της Ιταλίας, ενώ η τελική προσαρμογή στο πραγματικό ανάγλυφο του εδάφους και στους αναθεωρημένους για το 2006 κανονισμούς της FIA έγινε από την εταιρεία συγκοινωνιακών μελετών Α. Ταζές - Ε. Ρότσκος Ο.Ε., με σύμβουλο επί θεμάτων F1 τον Πιερ Απαντ - Πέρικ, τεχνικό διευθυντή της πίστας του Σπα στο Βέλγιο.

Εργο πνοής για τη δυτική Ελλάδα

Σημαντική ώθηση στην ανάπτυξη της δυτικής Ελλάδας αναμένεται να δώσει η δημιουργία της πίστας Φόρμουλα 1 στην Αχαΐα. Οπως επισημαίνει στη Real news ο πρόεδρος της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε., Ευάγγελος Φλωράτος, «πρόκειται για μια πολύ σημαντική εξέλιξη που θα δώσει πνοή στην τοπική κοινωνία, θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και θα προσελκύσει χιλιάδες λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού».

Η πίστα και τα παράπλευρα κτίρια θα δημιουργηθούν σε έναν χώρο 928 στρεμμάτων, οι κερκίδες θα φιλοξενούν περί τους 48.500 θεατές, ενώ θα δημιουργηθούν μουσεία που θα έχουν σχέση με το αυτοκίνητο. «Στη χώρα μας», σύμφωνα με τον Ε. Φλωράτο, «υπάρχουν περίπου 140 με 150 Ελληνες που έχουν στην κατοχή τους αγωνιστικά αυτοκίνητα και οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να επισκέπτονται πίστες του εξωτερικού για να τα οδηγήσουν. Πλέον, αυτή η δυνατότητα θα δίνεται στην πίστα που θα δημιουργήσουμε στην Αχαΐα».

Η πίστα σε αριθμούς

Συνολική επένδυση: 94,6 εκατ. ευρώ

Η επιχορήγηση ανέρχεται σε ποσοστό 30,5%, δηλαδή σε 28,9 εκατ. ευρώ

Δημιουργία 500 νέων θέσεων εργασίας

Εκταση πίστας και παράπλευρων χώρων: 928 στρέμματα

Η πίστα θα έχει κερκίδες 48.500 θεατών

Η μετοχική σύνθεση του φορέα αποτελείται συνολικά από 411 μετόχους

360 στρέμματα ελεύθεροι χώροι, οι οποίοι θα καλυφθούν με φυτά.

Θέσεις στάθμευσης 2.800 θέσεων

37 καμπίνες αναμετάδοσης των αγώνων

Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΡΙΣΤΟΥΛΙΑ
Sourta-ferta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΕΝ ΒΡΊΖΟΥΜΕ Ή ΠΡΟΣΒΆΛΟΥΜΕ,ΑΛΛΙΩΣ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ ΑΜΕΣΩΣ